SG løp 3, åpen klasse (08.07.2017)
Kategori: Konkurranse
var på tur fra asker til porsgrunn og fant ut at jeg like gjerne kunne jogge gjennom en sørlandsgalopp løype da det uansett var på veien. Fin trening før morgendagen også. Var klar over at det var viktig å være på forskudd og lage gode planer.

S-1: Får det ikke til å stemme ved startpost, men løper på retning mot kraftlinja(kanten av kollen. Får de to skrentene. Kontroll med søkket videre, og kan ligge på høyden inn mot posten. Fin start
(4)+24

1-2: Må knyte skolissa, ellers bra kontroll med kollen før posten og den hvite ryggen ned. Legger merke til at kartet er av meget bra kvalitet.
(7)+12

2-3: Må knyte den andre skolissa. Tror det er bedre å dra rett bort til søkket for å unngå bratt skråli og et par skrenter.
(11)+45

3-4: Tar god utgangsretning og følger tråkk. Bra

(1)+0

4-5: Planen er å løpe stien et stykke,deretter dra ved nordsiden av stupet. Ender med å dra på sørsiden i stedet da jeg ikke ser noen enkel oppgang. Tror det var vel så bra.
(4)+17

5-6: Skal bare over til neste kollen, før jeg skal få stupene ned og finne posten i søkket. Havner plutselig for langt nede og nøler litt.
(6)+22

6-7: Ned søkket, rundt skrenten. Nøler bittelitt da jeg ikke ser posten med en gang.
(3)+4

7-8: Liten tvil om veivalget. Bra gjennomføring.
(4)+1:04

8-9: Slepper på litt ned søkket, treffer stien fint og vinkler inn mot posten. Fin skog!
(1)+0

9-10:Bra veivalg tror jeg. Løper bra på retning og treffer kanten av stupet. Burde vinkla litt bedre inn mot posten, satt meg litt fast i det grønne nå.
(2)+11

10-11: Fint på forskudd. Leser av skrenten og får øye på ryggen tidlig.
(2) +3

11-12: Bra veivalg, og fin gjennomføring. Kurs ut av post, søkk, kurs videre og legger meg litt til venstre for å runde rundt inn i posten.
(2)+6
12-13: rundt grønten, sti, deretter opp langs skrenten og til høyre for kollen med skrenten. Bra
(1)+0

13-14: Bra veivalg. Begynte å regne noe helt sinnsykt, og ble litt utålmodig på stien og tok nok av litt for tidlig.
(3)+22

14-15: Bra retningsløping, og fint å legge seg litt venstre.

15-mål: ok
(25)+9

Stabil teknisk gjennomføring, med litt middels flyt og løping til 5,6 og 7. Ellers bra! Fin Model Event for i morgen. All in da!
Vis kommentarer (0)

SG løp 3, åpen klasse (08.07.2017)