FrekstadRenn (20.01.2016)
Tid: 82:45
Gj.sn. HR: 155
Maksimum HR: 173
Veldig kaldt i starten, men det kom seg litt etter hvert.

S-1: Såpass kald at jeg sliter med å fokusere. Dårlig plan til første post, og dårlig inn i posten. Ser egentlig høydepunktet og kollen, men vinkler feil. Burde rundet skrenten, og deretter latt sadelen peke retningen mot posten.

1-2: Utnytter de fine ryggene nedover. Vinkler ned mot skrenten etter søkket, ok.

2-3: Veldig kald fremdeles, og sliter litt med fokus. allikevel bra gjennomført, vinkler ut mot stien, tar av i svingen og får sadelen bort. Regner med å være litt til høyre inn mot posten og får den da fint.

3-4: Jobber litt mot vindfall, men treffer stien. Hadde sett for meg at stien var sammenhengende, så løper på den litt for lenge. Ellers bra. Brukbar retning met steinen, og går rett i. Stopper litt og diskuterer med kjella før vi er enig om at det må være den.

4-5: Riktig veivalg. og fin inngang via ryggen og høydepunktet. Brukbar retning derifra, men kommer til en liten rygg med en bratt kant ned, og skjønner ikke helt tegninga. Tenker kanskje jeg er litt langt sør, og finner da en stein og tenker det kan være den. var nok feil, men tar ike mye selvkritikk her. Skulle gjerne vært her en gang til.

5-6: Blir usikker i utgangen da jeg skjønner at noe må ha vært feil. Tar med meg den usikkerheten, og drar da for langt ned igjen. Blir kronglete og nølende og går mye tid. løper rett forbi steinen når jeg tar meg inn også. Dårlig retningsløping gjennom det grønne ødela mye.

6-7: Bra retning, og bra plan. Plukker stup, og rygg med steiner inn i posten.

7-8: Over jordet, og deretter kurs mot hvit kolle og så gul kolle. slurver etter den hvite kollen og treffer ikke den gule kollen. Dårlig, men tar meg fort inn. Nøler en del på posten for å være sikker.

8-9: Bra utgang, men burde ikke løpt stien, skulle bare tatt av med en gang.Ellers brukbar retning opp til sadelenn, og bra planlegging og retning videre.
9-10: Runder ura fint, ligger langs neste ur og rett i. Fint

10-11: Dårlig, dårlig retningsløping. Tar meg bra inn, men for dårlig. Bra å da fortsette å holde høyden for å få ryggen inn mot posten.

11-12: Bra utgang, og bra plan. Opp søkket og sikte mot skrenten. Når jeg treffer på den runder jeg for mye og da blir utgangspunktet videre litt feil. Blir da en liten bom, men mye bra på strekket.

12-13: Litt sløv over jordet og tar opp litt tidlig. Bra videre, opp mot det gule, holde høyden mot søkket og rett i.

13-14: Retning mot den hvite kollen, deretter høydepunkt og post. Solid

14-15: Legger meg till høyre for å kunne følge kanten av kollen. Får rygg, stein også, så bra kontroll. Sliter litt med å se hva postdetaljen er, men mente å huske at det var skrent, og det stemte.

15-16: Runder ura, treffer enden av ryggen, og deretter over kollen og langs kanten av den. Tror først jeg skal ha noe annet enn en grop, og løper et par meter over før jeg ser at det er den jeg skal ha. Uansett bra.

16-17: Langs kollen, deretter kurs videre. Mister kontrollen, men drar da bare opp mot kollen. Runder ryggen, og får en fin trasè. Bra.

17-18: Bra veivalg(tror jeg) og gjennomføring.

18-19: Vurderte rundt, men artigere rett-på. Bra kursløping, får det gule området før kollen, deretter kurs videre og holder litt høyre for å få det grønne søkket. Litt usikker om det er riktig detalj uansett, men skjønner det i utgangen.

19-20: Bra i starten. Etter veien synes jeg skrenten ser kjempestor ut, og tror jeg har kommet bort med stupet. Drar da litt langs skrentene, før jeg skjønner tegninga. Da bruker jeg en halv evighet på å komme meg opp. Ellers veldig fin trasè og flyt videre mot stien. Burde løpt lengre på stien, og fulgt kanten av kolla til neste sti og så inn.

20-21: Retning, det gule og tråkk.

Mye bra å ta med seg i dag synes jeg, men også mye å gå på. Synes spesielt at retningsløpinga ikke var bra nok i dag, men flink til å spotte ut viktige detaljer og legge god planer stort sett.
Vis kommentarer (0)

FrekstadRenn (20.01.2016) FrekstadRenn (20.01.2016)