Vikingaträffen (28.03.2016)
Tid: 32:57
Gj.sn. HR: 182
Maksimum HR: 192
Kult løp i et fint terreng. Gikk veldig seigt i går, og var ganske gira på å ta litt revansj selv om jeg vel regnet med at det ikke skulle gå superfort.

S-1: Prøvde å være offensiv fra start. Litt vel mye sikk-sakk løping, men brukbar flyt. Retning rundt myra og løper forbi høydepunktet og opp på kollen. Mente å ha hørt noe om en post som var vanskelig å se på førstepost, så leter godt. Finner den allikevel ikke, og drar tilbake på høydepunktet for å dobbeltsjekke. Går gode 20 sekunder.

1-2: Har kommet litt ut av det etter bommen og er litt nølende og løper litt dårlig på retning i starten. Etter jeg finner kollepartiet mellom myrene får jeg opp dampen og resten er bra.

2-3: Langs myra, over kolle, langs kolle. Dårlig kurs over myra, men skjønner hvor jeg er når jeg kommer i det hvite og taper ikke noe særlig. Litt nøling på høydepunktet da jeg tror den skal ligge i myrsiget.

3-4: Ikke helt godfølelsen med kompasset, og sitter meg litt fast her og der. Bra siste del, forenkler med kolle og myr til høyre. Vet hvor posten skal være.

4-5: Ok, men nøler bittelitt i søkket før posten da det er en post der. Visste jo egentlig at jeg skulle videre.

5-6: Over myra og bort til kollen.

6-7: Langs det hvite, og så de kollene.

7-8: Langs kollene, deretter så jeg kollen før posten.

8-9: Ved siden av gul kolle, ned til det fate med myra. Liten sving da jeg ikke helt hva postdetaljen er. Burde kanskje ha postbeskrivelseholder på slike mellomdistanser.

9-10: Ut på stien, og kurs fra husene. Posten som vanlig godt gjemt og får en ekstra sving da jeg ikke leser postbeskrivelsen. Taper veldig mye her, mulig det hadde vært bedre å løpe lenger på stien.

10-11: Kurs og runde det hvite.

11-12: Kurs mot gul kolle så ned i søkket. Bra.

12-13: Ganske bra veivalg tror jeg. Gjennomfører bra.

13-14: Kurs, gul kolle og så nøler jeg litt når jeg ikke ser posten i søkket. Skjønner etter hvert at den ligger i det lille søkket nordover.

14-15: Langs lia, rundt gul rygg og rundt grønt søkk. Bra

15-16: Løper oppe på kollene, og bra retning inn mot posten.

16-17: Dårlig utgang, får ikke bestemt meg for veivalget. Bra siste halvdel, ved siden av toppen av kollen og rundt kollen med posten.

17-18:Fant et ekstra slep. Fint å ligge litt høyre i inngangen.

18-19: Løper på en rygg foran. Gidder ikke lese kart eller bruke kompasset skikkelig i inngangen og blir velfortjent straffet. Stopper opp på en post tidligere og nøler litt. Deretter tørr jeg å fortsette, bra. Går nok likevel rundt 20 sekunder.

19-20. Gutser brukbart ned lia.

20-mål: Prøver å spurte men ikke noe svar.

Bra teknisk gjennomføring og fornøyd med løpet. Bedre fysisk enn i går, men håper det går en del fortere om 3 uker.
Vis kommentarer (2)

Vikingaträffen (28.03.2016) Vikingaträffen (28.03.2016)