Lørdagskjappen (16.04.2016)
Tid: 40:08
Gj.sn. HR: 185
Maksimum HR: 211
S-1:Hadde sett Olav dra venstre, så brukte ikke lang tid på å gjøre det samme selv. Tar av etter skrentpartiet. Ikke helt kontroll inn mot posten, men ser den plutselig
1-2: Runder alt småkjapset. Ser skrenten med høydepunkt og posten er grei.
2-3: Hadde laget et strekk fra starten til denne posten, så var forberedt på inngangen. Kollen var ikke helt som jeg trodde, og ble litt satt ut, men så posten før jeg bomma.
3-4: Gret nok, men litt middels trasè første del følte jeg. Bra retningsløping derifra, og kontroll med høydepunkt og følte det grønne inn mot post.
4-5: La meg langs kanten og løp på.
5-6: Veldig dårlig retningsløping. Løper ganske rett, men sklir litt for langt ut til høyre, og gjør en pararell feil ned feil side av søkket, og får en ekstra bue. Taper nok ca 15 sek. Grei inngang, tar av ved bekken før myra, får den og runder opp i søkket.
6-7: Føles naturlig å runde myra, deretter langs kanten av kollen og ser posten.
7-8: Langs søkket, kurs mot kollepartiet. Ser dem tidlig, og skjønner etter hvert hva som er hva.
8-9:Kurs og plukke detaljer. Veldig bra frem til det grønne. Deretter litt sløv og havner over myra. Vel stor sving etterpå også, og burde nok løpt noe mer direkte siste halvdel generelt. Men aldri noe nøling underveis, bra flyt.
9-10: Skal jo bare ligge på kollen og dra ned ryggen. Men får aldri kollen, og drar plutselig ned feil rygg. Ser hogstfeltet, og første tanken er at det er et nytt et da jeg leste noe om dette i PM. Tar til fornuft heldigvis, og drar over hogsten. Deretter langs kollen, ser skrenten og så posten.
10-11: Irriterende dårlig utgang. ellers ved siden av skrent, retning, ved siden av skrent, retning. Bra inngan.
11-12: Retning ned mot skogsgrense. Kurs ned lia, opp baken litt til høyre for skrentpartiet, og deretter solid retningsløping mot bekken. Ser enden av ryggen og følger kanten inn. Bra løping!
12-13: Bra utgang. Tenkte å ta posten via høydepunktet og det funka bra. Så den tidlig.
13-14: Gul kolle, og så kollen som posten lå bak. Bra
14-15: Offensiv her synes jeg. Plukker to koller, og ser kollepartiet til venstre når jeg passerer slepet. Deretter bare søkket ned i posten.
15-16 Ned stien, og kutter riktig sted.
16-17: Litt rundt det bratteste. Deretter ligge i lia og vente på søkket.
17-18: La meg litt høyre for å unngå alt småkjapset. Drar opp på kollen for å følge den, og ser plutselig en post på et høydepunkt og må sjekke. Når det ikke stemmer blir jeg plutselig usikker, før jeg skjønner at jeg naturligvis skal videre, irriterende dårlig!
18-19: Opp på ryggen, bruke blikket.
19-20: Rundt det grønne.Synes jeg så noe merkebånd under kollen, og blir plutselig usikker på om jeg skal opp eller ikke. Fortsetter litt nølende opp bakken heldigvis, og ser posten. Irriterende at jeg ikke hadde sjekket denne på forhånd. Tapte ikke mer enn 2 sekunder, men fortsatt unødvendig, rutinene må opp!
20-mål: Kort og bratt spurt.

Stabilt gjennomført løp! Veldig bra inni ringen synes jeg, og en del gode strekk også. Allikevel her det er mest og hente, tre strekk det går ca 15 sek på.
Vis kommentarer (1)

Lørdagskjappen (16.04.2016) Lørdagskjappen (16.04.2016)