Høyøkt mellom bjåli (09.08.2016)
Kategori: Trening
Distanse: 6.2 km
Tid: 41:12
Gj.sn. HR: 173
Maksimum HR: 185
S-1: Glatt og sleipt og sliter med flyten. Runder kanten og får myrsiget opp bakken. Deretter ut på flate og ser gropa.

1-2: Kjører safe ut på myra. Litt usikker inn mot posten allikevel, tar det med ro og drar via høydepunktet i ringkanten.

2-3: Grov retning, ser det gule og tar den via den.

3-4: Slurver med utgangen og blir da en venstrevariant. Var vel ikke så ille. Passer på å ikke løpe forbi myrsiget.

4-5: Veivalget ganske greit å ta. Ser etter den store steinen og får den.Deretter har jeg delvis stien, drar myra oppover og på retning fra myra går innover.

5-6: Nølte et sekund eller to før jeg dro ned. Tror det er ok. Vet hvor jeg tar av og har kontakt med skrentene. Skal bare ut på ryggen og finner et høydepunkt. Tydelig at det var alt for tidlig.

6-7: Skjønner ganske fort at utgangspunktet er feil når jeg ser den andre ryggen, så drar litt lengre ned. Finner steinen, sikkert litt på flaks da det grønne var veldig tett.

7-8: ut på myra, og bruker kompasset bra derifra. Ser etter kanten av det grønne og får taket på det til sist.

8-9: runder det grønne og løper ned til myra der det er fint. Utnytter myra litt oppover lia, før jeg drar på retning mot neste myr. Følger den til kraftledninga. Deretter retning mot kollen, får den og da er posten grei.

9-10: rundt skrenten, over kollen og ser da steinen tidlig.

10-11: Opp myra. Velger å dra over kollen for å få en sikrere inngang. Grei retning fra toppen og ser ryggen etter hvert.

11-12: Over ryggen, ned på myra. Deretter holder jeg høyden, noterer skogsgrensa og ser så posten.

12-13: Litt usikker på veivalget, men velger å dra rundt på myra etter hvert som syra kommer. Drar inn sadelen, mulig jeg stoppet litt tidlig men så i alle fall begynnelsen på en skrent.

13-14: Rundt den farlige myra, deretter opp den diffuse. Ikke helt sikker på hvor jeg tar av og finner nok en grop som ikke er på kartet.

14-15: Skjønner at jeg har vært feil og blir litt satt ut. Drar opp på kanten, men stopper litt tidlig og nøler.

15-16: Myr, myr, langs ryggen og ser høydepunktene.

16-17: Tenkte først høyre, men så deretter at venstre sparte litt høyde og var nesten like kort. Bedre løpbarhet også, så tror det er bra. Drar dessverre opp fra myra for tidlig, trodde jeg så den gule myra nedenfor. Skjønner det ganske kjapt.

17-18: Ganske bra retningsløping. Kontroll på enden av myra, slipper meg litt ned, ser ryggen og så posten. Ok.

18-19: Følger sadelen inn til posten.

19-20: Retning, kolle, retning, deretter høydepunkt og kolle før posten.

20-21: Grov retning, og skal på nederste steinen. Ikke så lett å tyde steinformasjonene, så nølte en del.

21-22: Mister litt flyt, men går på retning, finner kraftstolpen og retning videre. Skjønner hvor posten skal ligge ganske tidlig.

22-23: Sti, opp ryggen og se posten.

23-mål: Retning ut ryggen.

Totalt sett greit teknisk, men ikke helt bra nok inn i postene. Enten for dårlig retningsløping, for dårlig siste sikre eller at jeg ikke tørr å stole på retningen min.
Vis kommentarer (0)

Høyøkt mellom bjåli (09.08.2016) Høyøkt mellom bjåli (09.08.2016)